.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برای فردا - جمعه / ....
اعلام نمودار تفکیکی شعب اخذ رای پنج شهرستان حوزه انتخابیه قائم شهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ
شمال نیوز : دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائم شهر شامل قائم شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ چهار داوطلب در حال رقابت هستند که در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه با آرای مردم ۲ نفر به کرسی مجلس راه می یابند.

به گزارش شمال نیوز، تعداد حوزه‌های اصلی و فرعی این حوزه انتخابیه ۱۰ حوزه است که پنج فرمانداری و پنج بخشداری با مرکزیت فرمانداری قائمشهر در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند که ۴۱۶ شعبه اخذ رای در روز جمعه پیش رو در حوزه انتخابیه قائم شهر فعال خواهد شد که از این تعداد ۳۰۸ شعبه ثابت، ۱۰۸ شعبه سیار، ۱۹۵ شعبه شهری، ۲۲۱ شعبه روستایی است که برای اخذ آرا در نظر گرفته شد.

یک هزار و ۳۷۹ دستگاه صندوق اخذ رای الکترونیک به شعب اخذ رای این حوزه انتخابیه اختصاص یافته است و تمام مراحل انتخابات در این مرحله به صورت الکترونیک برگزار می شود.

ویژگی این دوره نسبت به مرحله اول در این است که قائم شهر جزو ۸ حوزه انتخابیه کشوری است که قرار است فرایند انتخابات به صورت کامل الکترونیکی برگزار شود.

تعداد افراد واجد شرایط رای دادن این حوزه انتخابیه بیشتر ۳۷۰ هزار اعلام شده است.

در ذیل نمودار شعب اخذ رای به تفکیک شهری، روستایی، ثابت، سیار و تعداد واجدان شرایط رای دادن در هر یک از پنج شهرستان این حوزه انتخابیه ترسیم شده است و آمار مربوط به تعداد واجدان شرایط رای دادن براساس آخرین داده های آماری ستاد انتخابات مازندران است.

۵۳ درصد شعب اخذ رای این حوزه انتخابیه در روستاها قرار دارد که شامل ۲۲۱ شعبه است و شعب ثابت بیشترین شعب اخذ رای را در این روز به خود اختصاص داده اند که ۳۰۸ شعبه است.

همچنین بیشترین تعداد شعب اخذ رای مربوط به شهرستان قائمشهر به تعداد ۲۰۴ شعبه است که از نظر تعداد جمعیت واجد شرایط رای دادن نیز این شهرستان بیشترین تعداد جمعیت را دارد و بیشتر از نیمی از واجدان شرایط رای دادن مربوط به این شهرستان هستند.

شهرستان مجموع شعب شعب شهری شعب روستایی شعب ثابت شعب سیار واجدشرایط رای
قائمشهر ۲۰۴ ۱۲۲ ۸۲ ۱۷۰ ۳۴ ۲۴۳۸۹۸
سوادکوه ۵۹ ۳۰ ۲۹ ۲۳ ۳۶ ۳۸۰۷۸
جویبار ۷۹ ۲۵ ۵۴ ۵۸ ۲۱ ۵۸۷۴۷
سیمرغ ۳۶ ۹ ۲۷ ۳۴ ۲ ۱۵۴۸۴
سوادکوه شمالی ۳۸ ۹ ۲۹ ۲۳ ۱۵ ۱۴۲۰۳

به گزارش ایرنا، در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ که با مشارکت ۴۳.۵ درصدی مردم مازندران برگزار شد ۱۰ نماینده از ۱۲ سهمیه این استان در مجلس دوازدهم انتخاب شدند و انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به دلیل نرسیدن مجموع آرا نامزدهای برتر به حد نصاب یک‌پنجم مجموع آرا مأخوذه به دور دوم کشیده شد و طبق قانون چهار نامزد برتر انتخابات یعنی عمران عباسی کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور خنکداری و علی کشوری در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

بر اساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه در مرحله نخست برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آرا حاصل نگردید، انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد. به این معنا که از میان نامزدهایی که حداقل یک‌پنجم آرا را در مرحله نخست به دست نیاورده‌اند، تنها به تعداد دو برابر نمایندگان مورد نیاز از میان کسانی که بیشترین آرا را در مرحله نخست داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند و در صورتی‌که تعداد نامزدهای باقی‌مانده، کمتر از ۲ برابر باشد، تمام آنان در مرحله دوم انتخابات شرکت خواهند کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.